Registreeritud kasutajate kasutajatugi (tööpäeviti kell 09:00 – 17:00)
Persona sai alguse 29 aastat tagasi valitsusasutuste IT juhtide ettepanekust luua ühtne personaliarvestuse tarkvara riigi ja kohaliku omavalitsuse ametiasutustele. Riigihanke korras 1995. aastal tellitud programm pidi järgima Eesti personaliarvestust reguleerivate seaduste nõudeid nagu avaliku teenistuse seadus, töölepinguseadus, puhkuseseadus, palgaseadus jm.
See valmis 1997. aastal, sai nimeks Persona ning see juurutati avaliku sektori asutustes järgneva 2-3 aasta jooksul.
Toona oli tarkvara vaja iga kliendi arvutisse kettalt installeerida, seda ka iga muudatuse korral!
Kliendid:
2000. aastal – 105 avaliku sektori asutust
2025. aastal – 240 klienti, enamus neist erasektorist, ning ligi 50 000 hallatud töötajat.
Persona tuuma on algusest peale moodustanud personaliarvestus ning sellega tihedalt seonduv palgaarvestus. See tagas ka hea vastuvõtu HR inimeste poolt – see on loodud just personalitööks, mitte ei ole mõne teise protsessi jaoks mõeldud tarkvara lisavõimalus.
Töögraafikute arendamise tingis erasektori klientide lisandumine ja nende ärivajadus töötajate tööaegade haldamise järele.
Kõigile töötajatele kättesaadav iseteenindus oli esmalt mõeldud vaid puhkuste halduseks ja puhkuseavalduste esitamiseks.
Alates 2023. aastast on see hüppeliselt arenenud ning kasvanud mitmekülgsete võimalustega portaaliks, mis võimaldab sujuvat infovahetust töötaja ja tööandja vahel.
See on uus lähenemine Personas, mis seni oli mõeldud vaid HR spetsialistide, palgaarvestajate ning tööaja planeerijate ja juhtide jaoks.
Nüüd on see muutunud kogu organisatsiooni hõlmavaks töövahendiks, mis kaasab töötajad HR protsessidesse, muutes need protsessid kiiremaks ja sujuvamaks.
2023. aasta esimeses pooles lõime Personale uue logo ja kodulehe, mille käigus muutus toote kogu visuaalne pool. See lähtus Fujitsu globaalsest brändist ja visuaalist, eriti oma värvilahenduse osas. Nii sai alguse praegune, selgesti äratuntav intensiivsetes roosades-sinistes toonides välimus. Kuigi ka praegu on osa kasutajate keskkonnast veel vanas kujunduses, on see peatselt pensionile minemas.
Tõhus. Täpne. Tunnustatud.
Need kolm sõna said Persona tiimi ja klientidega koos välja valitud 2025 kevadel, et kirjeldada Persona praegust olemust ja meeskonna püüdlusi. Tundub uskumatu, aga kogu varasema ajaloo jooksul ei olnud läbivalt kasutusel ühtegi tunnuslauset, kuigi eri aegadel keskendusime ühele või teisele sõnumile, mis seostus teenuse tollase arenguga.
Praegu näeme Personat just sellisena – see on tõhus, täpne, ja tunnustatud!
Loomulikult on meie meeskond selle pika ajaloo jooksul muutunud, aga alati on see olnud väga mitmekesine. Peame seda oma suureks tugevuseks ja väärtuseks!
Persona areneb vastavalt sellele, mida HR valdkonnas töötavad inimesed oma igapäevases töös tegelikult vajavad. Kuidas me seda teame?
Mõeldes lisaks tarkvara funktsionaalsustele ka oma rollile klientide jaoks ja ootustele, mis kasutajatel on Persona kui teenuse suhtes, oleme teinud olulise pöörde: näoga kliendi poole. Rohkem suhtlust, rohkem infot – mõlemas suunas.
Praegu on meil klientide jaoks regulaarsed uudiskirjad ja igakuised vebinarid. Peatselt liiguvad juhendid video vormi. Uute suhtluskanalite osas on mõtteid 2026. aastaks veelgi!