Registreeritud kasutajate TASUTA kasutajatugi (tööpäeviti kl 09-17): kasutajatugi@persona.ee või 6272 371

Meeskond Persona tarkvara taga

Sirli Vaher Persona tooteijuht
Sirli Vaher
Persona ärisuuna juht
Meelis Mesikäpp Persona arendaja
Meelis Mesikäpp
arendaja
Hendrik Laretei Persona arendaja
Hendrik Laretei
arendaja
Marko Männik Persona arendaja
Marko Männik
arendaja
Andres Loopmann Persona arendaja
Andres Loopmann
arendaja
Moonika Orusalu Persona testija
Moonika Orusalu
testija
Tatjana Levizi Persona arendaja
Tatjana Levizi
arendaja
Erik Lihhatš Persona arendaja
Erik Lihhatš
arendaja

Kasutajatugi

Registreeritud kasutajate kasutajatugi (tööpäeviti kell 09:00 – 17:00)

Kadi Kass
Kadi Kass
Tiina Lepik - Persona klienditugi
Tiina Lepik

Persona arendamist juhib

Sirli Vaher
Sirli Vaher
Persona ärisuuna juht
Tel: +372 511 0498

Meie lugu

Persona sündis eelmisel aastatuhandel

Persona sai alguse 29 aastat tagasi valitsusasutuste IT juhtide ettepanekust luua ühtne personaliarvestuse tarkvara riigi ja kohaliku omavalitsuse ametiasutustele. Riigihanke korras 1995. aastal tellitud programm pidi järgima Eesti personaliarvestust reguleerivate seaduste nõudeid nagu avaliku teenistuse seadus, töölepinguseadus, puhkuseseadus, palgaseadus jm.

See valmis 1997. aastal, sai nimeks Persona ning see juurutati avaliku sektori asutustes järgneva 2-3 aasta jooksul.

Toona oli tarkvara vaja iga kliendi arvutisse kettalt installeerida, seda ka iga muudatuse korral!

Kliendid:

2000. aastal – 105 avaliku sektori asutust
2025. aastal – 240 klienti, enamus neist erasektorist, ning ligi 50 000 hallatud töötajat.

 

Moodulite areng turu nõudmiste kohaselt

Persona tuuma on algusest peale moodustanud personaliarvestus ning sellega tihedalt seonduv palgaarvestus. See tagas ka hea vastuvõtu HR inimeste poolt – see on loodud just personalitööks, mitte ei ole mõne teise protsessi jaoks mõeldud tarkvara lisavõimalus.

Töögraafikute arendamise tingis erasektori klientide lisandumine ja nende ärivajadus töötajate tööaegade haldamise järele.

Kõigile töötajatele kättesaadav iseteenindus oli esmalt mõeldud vaid puhkuste halduseks ja puhkuseavalduste esitamiseks.

 

Iseteeninduse sünd

Alates 2023. aastast on see hüppeliselt arenenud ning kasvanud mitmekülgsete võimalustega portaaliks, mis võimaldab sujuvat infovahetust töötaja ja tööandja vahel.

See on uus lähenemine Personas, mis seni oli mõeldud vaid HR spetsialistide, palgaarvestajate ning tööaja planeerijate ja juhtide jaoks.
Nüüd on see muutunud kogu organisatsiooni hõlmavaks töövahendiks, mis kaasab töötajad HR protsessidesse, muutes need protsessid kiiremaks ja sujuvamaks.

 

Koduleht & logo

2023. aasta esimeses pooles lõime Personale uue logo ja kodulehe, mille käigus muutus toote kogu visuaalne pool. See lähtus Fujitsu globaalsest brändist ja visuaalist, eriti oma värvilahenduse osas. Nii sai alguse praegune, selgesti äratuntav intensiivsetes roosades-sinistes toonides välimus. Kuigi ka praegu on osa kasutajate keskkonnast veel vanas kujunduses, on see peatselt pensionile minemas.

 

Tunnuslause ehk slogan

Tõhus. Täpne. Tunnustatud.

Need kolm sõna said Persona tiimi ja klientidega koos välja valitud 2025 kevadel, et kirjeldada Persona praegust olemust ja meeskonna püüdlusi. Tundub uskumatu, aga kogu varasema ajaloo jooksul ei olnud läbivalt kasutusel ühtegi tunnuslauset, kuigi eri aegadel keskendusime ühele või teisele sõnumile, mis seostus teenuse tollase arenguga.
Praegu näeme Personat just sellisena – see on tõhus, täpne, ja tunnustatud!

 

Mitmekesine meeskond Persona taga

Loomulikult on meie meeskond selle pika ajaloo jooksul muutunud, aga alati on see olnud väga mitmekesine. Peame seda oma suureks tugevuseks ja väärtuseks!

  • Meie tiimis on nii naisi kui mehi ja IT ettevõttele mitte väga tüüpiliselt ei ole mehed ülekaalus;
  • Meie tiimis on väga eri vanuses inimesi – praktikantidest kuni 60+ kogenud arendajani, kes üksteist täiendavad;
  • Toetame noorte kasvamist meeskonda – igal aastal võtame praktikante, kes enamasti jätkavad Personas tööd kas õpingute kõrvalt ja peale kooli lõpetamist.
  • Tiimitunde kasvatamiseks ja ühiste eesmärkide kujundamiseks saab meeskond osa coachingust ja erinevatest arengupäevadest ning -üritustest.

 

Areng lähtub tegelikest vajadustest

Persona areneb vastavalt sellele, mida HR valdkonnas töötavad inimesed oma igapäevases töös tegelikult vajavad. Kuidas me seda teame?

  • Mitmel meie meeskonna liikmel on pikaajaline HR töö kogemus. Oleme igapäevaselt täitnud neid ülesandeid, mida teeva Persona kasutajad. Oleme kogenud puudujääke ja piiranguid, unistanud partemast lahendusest. Seepärast loome praegu tarkvara, mida ise tahaks kasutada!
  • Räägime klientidega, kuulame turu vajadusi. Isegi kui usume, et pakume parimat, võib meie klientidel olla teistsugune nägemus. Koos luues jõuame tulemuseni, mis aitab võimalikult paljusid parimal viisil.

 

Näoga kliendi poole

Mõeldes lisaks tarkvara funktsionaalsustele ka oma rollile klientide jaoks ja ootustele, mis kasutajatel on Persona kui teenuse suhtes, oleme teinud olulise pöörde: näoga kliendi poole. Rohkem suhtlust, rohkem infot – mõlemas suunas.

  • Kui tarkvara on hea, aga kliendid sellest ei tea, siis seda nagu poleks olemas.
  • Kui me püüame teha parimat, aga see pole see, mida klient vajab, siis seda nagu poleks olemas.

Praegu on meil klientide jaoks regulaarsed uudiskirjad ja igakuised vebinarid. Peatselt liiguvad juhendid video vormi. Uute suhtluskanalite osas on mõtteid 2026. aastaks veelgi!